1 |
Brand new justice (Anholt) Recently vilified as the prime dynamic driving home the breach between poor and rich nations, here the branding process is rehabilitated as a potential saviour of the economically underprivileged.
|
2799 |
2 |
Capitalism at the crossroads (Hart) Inspirerend boek waar de schrijver uitwerkt hoe bedrijven groei kunnen door te innoveren op basis van duurzaamheid en sociale thema's.
|
8940 |
3 |
Fortune at the bottom of the pyramid (Prahalad) Het boek wat aan de basis heeft gestaan van de bottom of the pyramid stroming, die stelt dat bedrijven juist kunnen groeien door de onderkant van de markt te bedienen.
|
15578 |
4 |
On moral business (Roels, Stackhouse ea) Deze bundel bestaat uit een overzicht van de geschiedenis van de (christelijke) bedrijfsethiek en een heel aantal essays van verschillende auteurs over recente ontwikkelingen in het bedrijfsleven vanuit een christelijk perspectief.
|
5270 |
5 |
Cradle to cradle: afval = voedsel (Braungart & McDonough) Het huidige milieudenken spoort aan tot 'beperken, hergebruiken en recyclen', ofwel: doe meer met minder om de schade te beperken. Maar dat leidt, zoals chemicus Michael Braungart en architect William McDonough in dit visionaire boek aangeven, alleen maar tot het instandhouden van het productiemodel van 'cradle to grave', dat enorme hoeveelheden afval en vervuiling produceert.
|
3146 |
6 |
Geloof in eigen zaak (Werkman & van der Woude) Markante protestantse werkgevers in de negentiende en twintigste eeuw.
|
3183 |
7 |
Business Through the Eyes of Faith - Chewning (amazon.com): Is capitalism Christian? Is there a Christian perspective on business? How should a Christian use power in the workplace? In addressing such difficult questions as these, Business Through the Eyes of Faith demonstrates how God can dwell at the center of one's life even in the secular marketplace.
|
44679 |